Przewodnik


„Tajemnica jest po prostu mrocznym zakątkiem niezbadanego świata i możemy nieoczekiwanie wdepnąć w jej znaczenie.”

- Anaïs Nin





Rozgrywka

Wciel się w tytanów starożytnego świata podzielając ich pragnienie całkowitego podporządkowania sobie rasy ludzkiej lub zostań przywódcą ludzi i prowadź walkę z manipulacjami i zgubnymi ideologiami rozpowszechnianymi przez tytanów w grze pełnej wojen, spisków, intryg i podstępów wykraczających poza zdolności poznawcze przeciętnego śmiertelnika. Rozbuduj swoje królestwo, podbij prowincje i zrabuj wrogie miasta, a w razie potrzeby wspomóż swoich sojuszników. Zwyciężaj jako ten najprzebieglejszy lub ten, który broni ładu i prawdy.




Ludzie

Przyjdzie Ci zmierzyć się ze wszystkimi ludzkimi słabościami przez wieki powstrzymującymi ludzkość od osiągnięcia jej pełnego potencjału i zrozumienia otaczającego świata. Będziesz zwalczał ciemności udające światłość prawdziwym światłem prawdy lub poddasz się woli bogów i dla osobistych korzyści obrócisz się przeciwko własnej rasie. Jeżeli ludziom nie uda się powstrzymać bogów i staną się niewolnikami planetarnego więzienia, a Ziemia zostanie skażona ich działaniami wtedy wszystkich poza najbardziej świadomymi i czystymi czeka zagłada...


Tytani

Będziesz rozbijać w pył ludzkie armie za pomocą garstki gigantów rosnących przez całe życie, zarażać ludzkie miasta zgubnymi ideologiami i sprawiać, że tłumy będą oddawały Tobie boską cześć.  Wraz z innymi tytanami podejmiesz się wielkiej pracy obejmującej wzniesienie i obronę monolitycznych konstrukcji na całej planecie służących jako sieć energetyczna i komunikacyjna pomiędzy światem fizycznym, a wymiarem otchłani zamieszkałym przez Twoich ojców obserwatorów, w celu zapewnienia im łatwego dostępu do ziemskiej rzeczywistości.


Punkty świadomości

Reprezentują świadomość społeczeństwa. Każdy punkt świadomości wydłuża wprowadzanie przewrotów ideologicznych i rewolucji w mieście o minutę. Punkty te są też poświęcane podczas wykonywania akcji odrzucania obcej ideologii, która już została wprowadzona. Świadomość społeczna wzrasta dzięki publikacjom tworzonym w bibliotece. Różne ideologie i intrygi utrudniają powiększanie puli punktów świadomości oraz modyfikują ich działanie.


Wyznawcy

Reprezentują ilość fanatycznie oddanych wiernych gotowych do działania w każdej chwili. Wykonują oni dywersje ideologiczne i są wymagani w wielu innych brudnych przedsięwzięciach. Ilość wiernych wzrasta dzięki budowie i rozwijaniu świątyń.


Populacja

Ilość wolnej ludności gotowej do zatrudnienia w nowych budynkach lub powołania do armii. Podczas akcji odrzucenia obcej ideologii wymagana jest określona ilość wolnej ludności w celu zastąpienia skażonej części populacji, która jest eliminowana.


Złoto

Początkowo wymagane w niewielkiej ilości w świątyniach i bibliotekach - z czasem zaczniesz odkrywać wiele innych zastosowań tego tajemniczego kruszca.


Papierowa waluta

System monetarny wprowadzany w późniejszym etapie rozgrywki wraz z opracowaniem systemu bankowości i budową banku centralnego aby narzucać ludziom podatki i inne instrumenty finansowe w celu manipulacji ich gospodarką.


Żywność

Surowiec podstawowy dostarczany przez gospodarstwa, wymagany do wzrostu miast, pracy kopalń i tartaków, manewrów wojsk i rytuałów ofiarnych. Każde miasto może posiadać jedno gospodarstwo. Puste tereny wokół miasta mogą być nawadniane i przyłączane jako prowincje w celu budowy większej ilości gospodarstw.


Drewno

Surowiec podstawowy, stosowany do budowy większości konstrukcji i różnego uzbrojenia.


Kamień

Surowiec podstawowy, stosowany w ogromnych ilościach do budowy większości konstrukcji.


Żelazo

Surowiec podstawowy, stosowany do budowy większości zaawansowanych konstrukcji i wyższych poziomów budynków podstawowych, a także z niewielką domieszką glinu i chloru do tworzenia większości uzbrojenia i pancerzy.


Glin

Surowiec luksusowy, stosowany głównie przy produkcji żelaznego uzbrojenia jako katalizator reakcji utleniania rudy żelaza. Złoża glinu można znaleźć w górach, lasach i na pustkowiach.


Chlor

Surowiec luksusowy, stosowany głównie przy produkcji żelaznego uzbrojenia jako utwardzający element stopu. Złoża chloru można znaleźć w górach, lasach i na pustkowiach.


Krzem

Surowiec luksusowy, stosowany głównie w zaawansowanych technologiach na późniejszym etapie gry. Złoża krzemu można znaleźć w górach, lasach i na pustkowiach.


Siarka

Surowiec luksusowy, stosowany głównie w zaawansowanych technologiach. Złoża siarki można znaleźć w górach, lasach i na pustkowiach.


Rtęć

Surowiec luksusowy, stosowany głównie w zaawansowanych technologiach. Złoża rtęci można znaleźć w górach i na pustkowiach.


Amnezja

Wprowadzane ideologie mogą powodować amnezję w społeczeństwie. Skutkami amnezji są niespodziewane wydarzenia związane z patologicznymi zachowaniami, utratą kontaktu ze światem naturalnym i ogłupieniem społeczeństwa.


Poddaństwo

Wprowadzane ideologie mogą ograniczać możliwości samodzielnego działania i powodować apatię w społeczeństwie skutkującą wydarzeniami jeszcze szybciej ograniczającymi wolność jednostek.


Dekadencja

Wprowadzane ideologie mogą powodować dekadencję w społeczeństwie, czego skutkami jest niechęć do wykonywania pracy i zepsucie moralne.



Ściana i redukcja amnezji (a), poddaństwa (p) i dekadencji (d)

Pewne akcje gracza i wiele wydarzeń powoduje otrzymywanie punktów a/p/d, zmianę prędkości ich redukcji lub poziomu wysokości ściany. Ściana jest minimalnym poziomem a/p/d wyrażanym procentowo do którego te parametry mogą zostać zredukowane.



Rozbudowa

Wiele budynków posiada więcej niż jeden poziom rozbudowy. Wyższe poziomy kopalń dostarczają więcej surowców i zużywają więcej zboża. Wyższe poziomy budynków militarnych pozwalają na szybszą rekrutację wojsk. Korzyści wynikające z podniesienia poziomu budynku pojawią się w wyskakującym okienku po zaznaczeniu ikony rozbudowy.


Ideologie

Dostępne w szkole tajemnic. Wojna odbywa się przede wszystkim na płaszczyźnie światopoglądowej, ekonomicznej i duchowej. Od samego początku posiadasz dostęp do wiedzy źródłowej zapewniającej wszystko co wystarczy do szczęśliwego życia jednak sytuacja może Cię zmusić do modyfikacji światopoglądów panujących w społeczeństwie. Musisz chronić się przed obcymi wpływami i przewidywać konsekwencje własnych decyzji.

Prowincje

Dostarczają potrzebnych surowców. Aby przyłączyć prowincję do miasta należy zdobyć ją poprzez atak. Miasto może kontrolować maksymalnie 9 prowincji w zależności od poziomu rozbudowy siedziby. Można zdobywać prowincje należące do innego gracza.


Rekrutacja wojsk

Wyposażenie wojska nie jest z góry ustalone. Części uzbrojenia odkrywane są w zbrojowni i kuźni, a następnie w barakach dokonuje się wyboru wyposażenia dla rekrutów. Wyposażenie wpływa na parametry ataku, obrony, inicjatywy, prędkości ruchu i pojemności na łup danej jednostki. Tytani mogą dowolnie zmieniać ekwipunek jeśli akurat stacjonują w mieście, a ponadto mogą z niego wyrosnąć i wtedy należy wyekwipować ich w potężniejsze przedmioty.


Manewry wojsk

Armia może składać się z 3-6 typów jednostek, w zależności od posiadanych ideologii. Pozwala to na utworzenie różnorodnych formacji i eksperymentowanie z wieloma taktykami. Atak podzielony jest na tury pomiędzy którymi agresor może zdecydować się na odwrót. W przeciwnym razie walka trwa do momentu pokonania jednej ze stron. Umożliwia to także włączenie się do trwającej walki sojuszników po obu stronach. Dłuższe bitwy mogą trwać nawet kilkanaście minut. Raport z walki uaktualniany jest na bierząco. Zwycięski agresor dokonuje grabieży surowców. Wojska mogą też stacjonować na cudzej pozycji jako wsparcie. Z takiej pozycji można je wysłać od razu na inną misję bez potrzeby powrotu do miasta. Podczas wyboru nowej misji dowolna część armii może pozostać na miejscu.


Miasta neutralne

Są to miasta zamieszkałe przez ludność oddaną własnym sprawom. W pierwszej kolejności warto rozpocząć poszerzanie swoich wpływów ideologicznych wchodząc w interakcje z miastami neutralnymi.


Obozowiska gigantów

Śmiałkowie osadzający się w kolebce ludzkiej cywilizacji. W miarę rozwoju sytuacji coraz więksi tytani zaczną zajmować tereny równikowe, gromadzić surowce i tworzyć tam swoje tajemne projekty. Czymkolwiek mogą być nie jest w interesie ludzi by zostały ukończone.


Węzły energetyczne

Znajdują się pomiędzy strefami rozwoju ludzi i tytanów. Tytani muszą wybudować na nich kompleksy megalitycznych budowli w celu stworzenia sieci energetycznej, która zapewni im dominację. Najpotężniejsi tytani będą musieli ochraniać plac budowy aby nie dopuścić do jego zniszczenia ponieważ ludzie będą wysyłali w te miejsca najpotężniejsze armie.

Page generated in 0.0978 seconds.